A vendéglátóipari berendezések garanciája egyfajta biztos pont az éttermek és konyhák számára, hogy a megvásárolt nagykonyhai gép egy esetleges hibája esetén is kínálkozik megoldás. Bár páran biztosan úgy próbálnak faragni a költségeken, hogy olcsóbb, de cserébe kevesebb garanciával rendelkező gépeket szereznek be, de ez hosszú távon komoly problémákat is szülhet a vállalkozások számára.
Mit jelent a nagykonyhai gépek garanciája?
A konyhai gépek jótállásának hétköznapi elnevezése a garancia. A jótállás tulajdonképpen egy önként vállalt vagy jogszabály által előírt többletkötelezettség arra vonatkozóan, hogy a kötelezett (eladó, gyártó) meghatározott időtartamon belül garantálja azt, hogy a teljesítése hibátlan lesz.
A Ptk. szerint, aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, annak a jótállás időtartama alatt a vállalás vagy a jogszabály szerint helyre kell állítania a hibás teljesítést. Mindemellett a bizonyítási teher is a kötelezettet (eladót, gyártót) terheli.
Meddig érvényes a konyhai gépek garanciája?
A garanciák tekintetében nem szokás egységes időtartamról beszélni. Nincs ez másképp a konyhai berendezések esetében sem. A legtöbb nagykonyhai, ipari gép esetében a garancia időtartama gyártótól is nagyban függ. Mindazonáltal elmondható, hogy a minimum időtartam garancia terén, amit egy gyártó vállalni szokott az 12 hónap.
A legismertebb, legmegbízhatóbb gyártók, vagy akik biztosak termékeik magas minőségében ettől eltérően, akár 24, 36, de akár 48 hónapos garanciát is adhatnak az adott konyhai berendezésekre.
Konyhai gépek garanciális karbantartása
Amikor egy nagyobb összegű konyhai eszközt szerzünk be konyhánk, éttermünk számára, akkor magától értetődő, hogy minden vevő szeretne biztosra menni.
Éppen ezért érdemes olyan beszállító partnert keresnünk, ahol vállalják a vásárlás után az eladott nagykonyhai gépek folyamatos karbantartását is.
Ez azért is lehet hasznos, mert ilyen esetben az eladó által forgalmazott berendezésekhez jellemzőem közvetlenül a gyártópartnertől szállítják be a szükséges alkatrészeket, így biztosak lehetünk abban, hogy a legjobb alkatrészek kerülnek gépeinkbe, nem kérdéses eredetű utánzatok.
Konyhai gépek garancia nélkül
Sajnos, ahogy telnek a napok, hónapok, évek, a garancia is érvényét veszítheti. Ilyen esetben sem érdemes azonban kétségbe esni.
Ahhoz, hogy kivédhessük a garancia nélküli javítás hátulütőit, a legjobb amit tehetünk, hogy egy közismerten tapasztalt, komoly szervizes múlttal rendelkező partnert kérünk fel a szükséges javítások, karbantartások elvégzésére.
Az Anvalor szerviz csapata például éppen ebben nyújthat hathatós segítséget, hiszen a már garanciát vesztett berendezések esetében Európa egyik legnagyobb alkatrész utángyártó cégén keresztül szerezzük be a szükséges komponenseket a javítások elvégzéséhez.
Sőt mi több szerviz szolgáltatásunk keretében a gyártási szám alapján beazonosított készülékhez rendelkezésére bocsátjuk a szükséges dokumentációt, így biztosítva a megfelelő alkatrész beszerzést.
Összegezve:
A konyhai gépek garanciájának megléte tehát roppant fontos az éttermek és konyhák számára, hiszen így az esetleges hibák és szükséges javítások is könnyebben orvosolhatók. Éppen ezért érdemes olyan gépeket választani, melyek kiterjedt garanciával kerülnek értékesítésre, így sok kellemetlenségtől megóvhatjuk magunkat.